Wednesday, November 26, 2008

Bersenam sihatkan badan dan minda

Banyak jenis senaman yang boleh dilakukan tanpa menimbulkan apa-apa masalah. Paling ringkas senaman ringan sebelum memulakann tugas di waktu pagi dan selepas waktu pejabat. Masalahnya segan nak bersenam. Sebab tu perut buncit dan banyak kolestrol. Pasang aje lagu Chicken Dance dan Poco-poco, 15 minit dah berpeluh. Kan senang, benda macam ni tak payah nak keluarkan fatwa, dapat jimatkan masa. Jadilah orang yang berfikiran positif dan elakkan buat masalah sampai satu negara jadi kecoh.

3 comments:

sangkuriang said...

WAahai TENANG,
Ingatlah bahawa;
T -tidak sekali-kali kita akan tahu segala-galanya melainkan ambil TAHU.
E -entah mengapa kita sering engkar kepada perintah/ larangan.
N -Nantilah bahawa kesalahan kita pasti akan dicari, dibalas dan dihukum oleh sesiapa pun sebelum Allah.
A -Atau kita sendiri yang menghukum diri kita sebelum kita pula dihukum orang lain.
N -Nescaya, jika kita berani dan benar dalam apa situasi dan keadaan kita akan tenang dan jika marah dan risau sekalipun kita pula akan minta diTENANGKAN.
G- Gahkan semangat/ kesungguhan anda,Galaskanlah segala tanggungjawab anda DAN Gantunglah semua alasan anda jika anda selepas ini GAGAL kerana kita masih ada sikap GUA PUNYA PASAL DAN LU PUNYA PASAL. BEETOOII X.

SINDIRELA said...

betoi tu, teman rasa banyak lagi jenis senaman yangboleh dibuat. Senaman kucing, senaman harimau.... ada guna lagi untuk tubuh badan kita....he...he...he

TukangKarut said...

teruskan karya-karya anda...teman dah lama tak bersenam...selalu senaman tempat lain jer ekeke